معاون خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق گفت: در شش ماهه اول امسال به وسیله خطوط لوله انتقال این منطقه، حدود چهار میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی با موفقیت منتقل شد.
پتروپالایشگاه گچساران با تولید ۲۲ محصول از جمله بنزین،گازوئیل و بنزین قرار بود در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در ۶ فاز منطقه لیشتر روستای آب انجیر احداث شود که در این صورت در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه نقش به سزایی خواهد داشت.
روزانه ۱۶ میلیون لیتر نفتگاز تولیدی به ظرفیت تولید کشور اضافه و ظرفیت تولید روزانه ۲۶ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ در آیندهای نزدیک در پایتخت فرهنگی و تاریخی ایران را فراهم کرده است.
احداث واحد تصفیه نفتگاز پالایشگاه نفت اصفهان در زمینی به مساحت ۴۲۰ هکتار با بهرهمندی از توان متخصصان داخلی و بهمنظور عملی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی بهمن ماه سال ۹۳ آغاز شد.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: از این پس بیمه شخص ثالث خودروهای نفتگازسوز به صورت مستمر مورد پایش قرار گرفته و تخصیص سهمیه نفت گاز منوط به دارا بودن بیمه نامه است.
در انتهای هفته جاری از واحد تصفیه گازوئیل ( DHT ) هلدینگ پتروپالایش اصفهان با ظرفیت تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل به طور رسمی و با حضور رئیس جمهوری بهرهبرداری رسمی خواهد شد.
واحد تصفیه نفتگاز پالایشگاه نفت اصفهان با ظرفیت تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل باکیفیت یورو ۵ با حضور رئیسجمهوری و وزیر نفت به بهرهبرداری رسید.
مدیرعامل پالایشگاه اصفهان گفت: ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه هم اکنون حدود ۱۲.۵ میلیون تن است که تا سال ۱۴۰۵ به ۲۴.۵میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر نفت در امور فرآوردههای نفتی گفت: نبود مدیریت مصرف و بهینه سازی یکی از دلایل ناترازیهای موجود سوخت در کشور است به گونهای که میزان مصرف گازوئیل ۴۵ میلیون لیتر بیشتر از نیاز واقعی است.
مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: تولید گازوئیل با استاندارد یورو ۵ در این پالایشگاه آغاز شده و روزانه تا ۴۲ هزار بشکه گازوییل یورو در نفت ستاره خلیج فارس تولید میشود.
عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه بخواهیم بنزین به قیمت حدود ۲۸ هزار تومان وارد کرده و به قیمت ۳ هزار تومان بفروشیم چیزی جز هدر دادن سرمایه ملی نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به اختلاف قیمت فرآوردههای نفتی در ایران و کشورهای همسایه گفت: این اختلاف قیمت باعث جذابیت قاچاق شده تا آنجا که روزانه تا ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل از کشور قاچاق میشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورایاسلامی ایران را یکی از صادرکنندگان انرژیمجازی عنوان کرد و گفت: یکی از راههای فرار از تله صادرات انرژیمجازی این است که اعطای سوخت ارزان و یارانهای به صنایع را منوط به توسعه زنجیره ارزش آنها کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: در سه ماه ابتدایی امسال، اطلاعات و اولویت بندی ناوگانی که باید به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان متصل شود، بر اساس وزن قابل بارگیری، تعیین خواهد شد.
در ماههای اخیر تولید بنزین و گازوئیل در ایران از مصرف آن عقب ماند. پس از این اتفاق، رویترز گزارش داد که در ماههای فوریه و مارس (بهمن و اسفند 1401) ایران 30 هزار تن بنزین و گازوئیل از روسیه وارد کرده است. اما چرا ایران واردکننده سوخت شد؟ آیا این سوخت در ایران مصرف میشود یا ایران صرفاً واسطهای برای ترانزیت صادراتی روسها شده است؟